دسته‌بندی نشده

بررسی برند آرایشی لورآل

L’Oréal بزرگترین شرکت لوازم آرایشی در جهان است. این شرکت همچنین دو نفر از ثروتمندترین زنان جهان را ایجاد کرده است: لیلیان بتنکورت فقید و دخترش فرانسوا بتنکورت میرز. لیلیان قبل از مرگ در سال 2017 در سن 94 سالگی ، تنها وارث L’Oréal بود. پس از مرگ لیلیانه ، فرانسوا تجارت خانوادگی را بر عهده گرفت.

پدر لیلیانه ، اوژن شوئلر فرزند دو صاحب شیرینی فروشی پاریسی بود. وی پس از اتمام دوره کارشناسی خود ، که معادل دو سال دانشگاه است ، در انستیتوی شیمی کاربردی ثبت نام کرد و در سال 1904 برای اولین بار در کلاس خود فارغ التحصیل شد. وی پس از فارغ التحصیلی به عنوان دستیار آزمایشگاه در سوربن مشغول به کار شد و به نظر می رسید که در راهی برای تبدیل شدن به یک محقق دانشگاهی. و سپس اتفاقی افتاد که روند زندگی ، ثروت و ثروت وراث او را تغییر داد.

ماجرای شکل گیری مارک رنگ موی لورآل

صاحب یک آرایشگاه بزرگ به شوئلر مراجعه کرد و به دنبال کمک در ایجاد یک رنگ مو مصنوعی بود. در اوایل قرن بیستم ، زنان فرانسوی به طور منظم موهای خود را رنگ نمی کردند ، بیشتر به این دلیل که رنگ سمی آن زمان سرب زیادی داشت که پوست سر را تحریک می کرد. شوئلر شیفته شد و موافقت كرد كه مشاور فنی آرایشگر شود ، تا اینكه با قطع آزمایش رنگهای مو در یك آزمایشگاه اجاره ای در پاریس ، رابطه خود را قطع كرد و خود را از بین برد.

 

او یک دوره آزمایش و خطا با رنگ داشت ، اما تا سال 1909 فرمول موفقی داشت و Société française de teintures inoffensives pour cheveux ، شرکت فرانسوی رنگ موهای غیر تهاجمی را تأسیس کرد. او به زودی نام شرکت نوپای خود را به L’Oréal تغییر داد ، کلمه ای دیگر برای “Auréale” ، مدل موی محبوب آن دوران ، و همچنین بازی با کلمه auréole یا “هاله”.

شوئلر فقط یک شیمی دان نبود ، او همچنین یک اقتصاددان بود که پیشگام عمل پرداخت حقوق کارگران متناسب با تولید آنها به جای ساعتی یا هفتگی بود. شوئلر نیز یک نازی بود و هیچ طرفدار سیاست چپ فرانسه در دهه 1930 ، به ویژه هفته کار پنج روزه ، افزایش حقوق فارغ التحصیلان و تعطیلات دو هفته ای پرداخت شده تحت لئون بلوم سوسیالیست نبود. با این حال ، در حالی که مردان و زنان فرانسوی از همه طبقات جامعه در حال رفتن به سواحل و غسل آفتاب بودند ، تعطیلات به عنوان یک چیز عالی برای تجارت شوئلر شناخته شد. L ’Oréal به تازگی ضدآفتاب Ambre Solaire را معرفی کرده و فروش آن بسیار بالا رفته است.

 

شوئلر در لا كاگول ، یك گروه یهودی ستیز ، ضد كمونیست و ضد جمهوری خواه راست افراطی كه می خواست فرانسه به عنوان یك دیكتاتوری اداره شود ، نقش اساسی داشت. او سرسختانه مخالف شعار آزادی ، برابری و برادری فرانسه بود. شوئلر همچنین با هلموت نووچن ، رئیس اس اس که مسئول اخراج یهودیان فرانسوی به اردوگاه های مرگ نازی ها بود ، ارتباط نزدیکی داشت. توسط سرویس های اطلاعاتی فرانسه در سال 1947 شوئلر به عنوان “عامل ناوچن” ذکر شد.

 

ارتباط شوئلر با آلمان ها در طول جنگ جهانی دوم به میزان قابل توجهی به ثروت او افزود. از سال 1940 تا 1943 ثروت شخصی شوئلر 10 برابر شد. از سال 1940 تا 1944 ، فروش L’Oréal تقریباً چهار برابر شد. پس از جنگ ، یک کارمند ناراضی سابق ، شوئلر را به عنوان یک همکار نازی رد کرد و تحریم های حرفه ای علیه وی اعمال شد. شوئلر توانست شواهدی ارائه دهد که نشان می داد کارمندان یهودی را که نمی خواستند به اردوگاه های کار آلمان بروند پناه داده و مخفیانه مقاومت را تأمین می کند. سرانجام ، به دلیل حمایت رئیس جمهور آینده فرانسه ، فرانسوا میتیران و شوئلر که به زودی داماد و معاون رئیس جمهور لورآل ، آندره بتنکور ، می شود ، همه اتهامات علیه شوئلر لغو شد. هر دو نفر در مقاومت فعال بودند. با این حال ، شوئلر پس از جنگ به بسیاری از اعضای سابق لاكاگول در L’Oréal مشاغل داد.

 

فروش L’Oréal در طول جنگ افزایش داشت ، در طی آن شرکت توانست با کمک نیروهای اشغالگر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات خود را تهیه کند. به عنوان مثال ، شوئلر در طول جنگ با یک شرکت رنگ آمیزی سودآوری داشت.

 

شوئلر در سال 1957 درگذشت اما میراث او یکی از بهترین مارک های رنگ مو و یکی از بزرگ ترین شرکت های آرایشی جهان بود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *