دسته‌بندی نشده

تراکتور نساجی نبرد برای پایان خوش نیم فصل در تبریز


P>به گزارش ایرنا، نیم‌فصل نخست بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور امروز پنجشنبه با برگزاری هر هشت مسابقه پایان می‌یابد که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز به مصاف تراکتور بحران‌زده می‌رود.


نساجی نیم‌فصل نخست لیگ را در حالی به پایان رسانده که تا پایان هفته چهاردهم نسبت به سه فصل اخیرش عملکرد بهتری داشت و جایگاه بهتری کسب کرده است و امروز نیز فرصت دارد که با کسب یک برد خارج از خانه دیگر بهترین عملکرد در نیم‌فصل نخست را طی چهار فصل حضورش در لیگ برتر کسب کند.


تیم ساکت الهامی که بر اساس قرعه در هفت هفته ابتدایی لیگ دیدارهای سختی را پشت‌سر گذاشت و با وجود ارائه بازی‌های خوب نتوانست نتیجه مطلوبی بگیرد، طبق پیش‌بینی‌ها از هفته هفتم به بعد در امتیازگیری نیز بهتر عمل کرد. نساجی حتی در صورت فرصت‌طلبی بازیکنان و تبدیل کردن موقعیت‌ها به گل بویژه در بازی با هوادار و نفت مسجدسلیمان می‌توانست اکنون تیم پنجم جدول باشد و خود را در پایان نیم‌فصل به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی معرفی کند.


نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور پس از این که در هفت بازی نخست فصل ۶ امتیاز از سه تساوی، سه شکست و فقط یک برد در کارنامه‌اش ثبت کرد، در هفت هفته دوم و تا پایان هفته چهاردهم بدون شکست پیش آمد و موفق به کسب ۱۳ امتیاز از سه برد و چهار تساوی شد. یعنی نساجی در هفت هفته یک امتیاز بیشتر از کل ۱۴ هفته تراکتور کسب کرد.


روزگار بحرانی تراکتور 


حریف امروز نساجی هرچند که تیمی اسم و رسم‌دار است و تا همین یک فصل پیش در بین مدعیان کسب جام قرار داشت، اما این فصل شرایط مساعدی ندارد و با وجود تغییراتی در کادر فنی هنوز به ساحل آرامش نرسیده است. بر خلاف نساجی که در هفت بازی اخیر هیچ شکستی را پذیرا نشد، تراکتور از هفت مسابقه اخیرش فقط یک برد و یک تساوی کسب کرده و در پنج دیدار نیز شکست خورده است.


تراکتوری‌ها امسال در خط دفاع بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و با ۱۷ گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ تا پایان هفته چهاردهم به نام این تیم ثبت شده است. البته عملکرد نساجی نیز در این زمینه چندان مطلوب نیست. تعداد گل‌های خورده نساجی در ۱۴ بازی گذشته ۱۳ گل است. دو تیم در گلزنی هم شرایطی تقریبا نزدیک به هم دارند. نساجی ۱۳ گل وارد دروازه حریفان کرده و تراکتوری‌ها ۱۲ بار توانستند توپ را از خط دروازه حریفان خود بگذرانند.


الهامی در مسابقه امروز مقابل تراکتور کریم اسلامی را که با چهار گل بهترین گلزن نساجی در فصل جاری است به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و همین موضوع ممکن است روی توان تهاجمی و قدرت گلزنی نساجی تاثیر بگذارد.


تقابل امروز تراکتور و نساجی برای سرخپوشان تبریز با توجه به موقعیت نامناسبی که در جدول دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تبریزی‌ها در صورت کسب سه امتیاز این مسابقه می‌توانند به صعود از رتبه دوازدهم به رتبه یازدهم امیدوار باشند و از محدوده خطر کمی دورتر شوند. نیاز مبرم میزبان به هر سه امتیاز مسابقه می‌تواند کار را برای نساجی دشوارتر از بازی‌های قبلی کند، اما نساجی نیز برای این که نیم‌فصل را با قرار گرفتن در میانه جدول و رتبه هشتم به پایان برساند باید هر سه امتیاز این مسابقه را به نام خود ثبت کند.


تراکتور - نساجی؛ نبرد برای پایان خوش نیم‌فصل در تبریز


نساجی در حال حاضر با ۱۹ امتیاز از ۱۴ مسابقه تیم هشتم جدول است و سه تیم فولاد با ۱۸ امتیاز، ذوب‌آهن با ۱۷ امتیاز و صنعت نفت آبادان با ۱۶ امتیاز در تعقیب این تیم هستند. فولاد با تیم قعرنشین و بحران‌زده پدیده مشهد در اهواز بازی می‌کند و شانس زیادی برای برد و ۲۱ امتیازی شدن دارد. ذوب‌آهن در اصفهان میزبان گل‌گهر سیرجان است و صنعت نفت آبادان نیز با دیگر تیم نیمه پایینی جدول یعنی هوادار بازی می‌کند. هر کدام از این رقبای نساجی می‌توانند در صورت نتیجه‌ نگرفتن نماینده مازندران در مسابقه با تراکتور با کسب یک برد از نساجی سبقت بگیرند و این تیم را به نیمه پایینی جدول هدایت کنند، اما کسب سه امتیاز توسط نساجی با توجه به دیدار حساس دو تیم پیکان و مس رفسنجان که در رتبه‌های ششم و پنجم جدول قرار دارند احتمال دارد نساجی را در پایان نیم‌فصل روی پله هفتم جدول قرار دهد.


تقابل‌های تیمی


دو تیم در سه فصل اخیر که نساجی وارد مسابقات لیگ برتر شد ۶ مصاف با هم داشتند که دو برد برای تراکتور و یک برد برای نساجی ثبت شد و سه دیدار هم با تساوی به پایان رسید. شرایط فنی و کیفی بازی تراکتور به گونه‌ای تا کنون در این فصل رقم خورده که نساجی‌چی‌ها می‌توانند به کسب دومین برد و برابر شدن در تعداد بردهای بین دو تیم امیدوار باشند.


علاوه بر تقابل‌ دو تیم، تقابل‌های درون‌تیمی قابل توجهی نیز در بازی امروز وجود دارد. ساکت الهامی که زمانی سرمربی تراکتور بود و این تیم را به مقام قهرمانی جام حذفی فوتبال کشور رساند، امروز برای نخستین بار با نساجی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. علاوه بر الهامی، مسعود شجاعی بازیکن شاخص و کاپیتان نساجی نیز پیش از حضور در نساجی مدت‌ها برای تراکتور بازی کرد و حتی در مدتی کوتاه سرمربی این تیم شده بود و  حالا قرار است با لباس نساجی مقابل تیم سابق خود قرار گیرد. از نساجی ایوب کلانتری نیز سابقه پوشیدن لباس تراکتور را دارد.


در تراکتور هم یکی از بازیکنان محبوب هواداران نساجی دو فصل است که حضور دارد؛ محمد عباس‌زاده چهره پرطرفدار و گلزن نساجی‌چی‌ها و بازیکن قدیمی نساجی با لباس تراکتور مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. رضا دهقانی، ابوالفضل رزاق‌پور و شاهین ثاقبی نیز دیگر بازیکنان تراکتور هستند که زمانی در نساجی بازی می‌کردند.


قضاوت مسابقه امروز تراکتور و نساجی به عهده محمدرضا اکبریان است و محسن سلطانی و علی رعیت او را در داوری همراهی می‌کنند.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *