تهران – ایرنا – مشاور مقام معظم رهبری گفت: معارضه اسرائیل با ملت ایران به عمق مسئله استراتژیک روابط مربوطه است که برگمن هم در این کتاب به آن اذعان کند که نتیجه‌اش این است که با دیپلماسی این مسئله قابل حل نیست.


به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «نبرد مخفی علیه ایران و نیم قرن ناکامی» که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب از کارهای مهم و قابل توجه در فهم تاریخ ایران در قبل و بعد از انقلاب است به ویژه نقد عالمانه آقای سلیمی نمین که تحت عنوان نیم قرن ناکامی نگاشته شده است.


وی افزود: آقای برگمن از تحلیلگران نظامی و امنیتی مشهوری که در روزنامه های اسرائیلی مقاله می‌نویسد و از کارشناسان ارشد نظامی و امنیتی محسوب می‌شود، اما در کتاب مورد نقد، چهره دیگری از خود نشان داده که شاید برای یک محقق صاحب نظر نشان دادن چنین چهره‌ای بسیار مضر باشد.


لاریجانی ادامه داد: اولا مطالب غیرمستند در این کتاب بسیار زیاد است و برای کسی که میخواهد ادعایی راجع به حوادث انقلاب کند، استناداتش باید خیلی روشن باشد در حالی که استناد در این کتاب ندیدیم و بیشتر شاهد داستان سرایی بودیم.


رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالب دروغ، توهین آمیز و به ویژه واژه‌های توهین آمیز را در کتاب برگمن زیاد می‌بینیم، گفت: این کتاب بسیار متکی به داده‌های موساد است، این درحالی است که داده‌های سرویس‌های اطلاعاتی هدایت شده است و این هم از اشکالات این کتاب است که البته برای تاثیرگذاری بر مخاطب شیوه مرسوم این است که بین اطلاعات دروغ و راست، خلط مبحث کنند که البته این خلط مبحث‌ها در نقد آقای سلیمی نمین به خوبی نشان داده شده است.


وی با اشاره به سه راهی که ابن سینا در کتاب نقد شفا برای پیشرفت جامعه ارائه می‌کند، عنوان کرد: بهره جستن از نظرات نخبگان و روش‌های سایر کشورها که ببینیم پیشرفت آن جوامع چگونه صورت گرفته و اگر سنخیتی با جامعه ما داشت از آن استفاده کنیم از جمله این راه‌ها است.


لاریجانی با اشاره به راه سومی که ابن سینا برای فهم نیاز جامعه و راه پیشرفت مطرح می‌کند، عنوان کرد: راه سوم ابن سینا این است که از بررسی و نقدها و مخالفت‌های کسانی که با حاکمیت جامعه در تضاد هستند استفاده کرد، یعنی استفاده از نظر مخالفان و دشمنان که نکته بسیار جالبی است. نظر مخالفین را در بررسی نقاط ضعف و قوت به خوبی می‌توان استفاده کرد چراکه از نقد آنها می‌توان نقاط ضعف و قوت را درک کرد.


مشاور رهبر معظم انقلاب با استناد به این موضوع در نقد کتاب رونین برگمن، گفت: اولین نکته ای که در این کتاب متوجه می‌شویم، منزلت انقلاب اسلامی است، برگمن مخالفت شفاف و صریحی با انقلاب دارد، اما به منزلت انقلاب اسلامی اذعان می‌کند.


وی ادامه داد: معارضه اسرائیل با ملت ایران به عمق مسئله استراتژیک روابط مربوطه است که برگمن هم در این کتاب به آن اذعان کند که نتیجه‌اش این است که با دیپلماسی این مسئله قابل حل نیست. امام و انقلاب اسلامی حقیقتا نقشه خاورمیانه را متحول کردند که سخن برگمن هم این است که انقلاب اسلامی مانع بزرگ تحقق خواسته‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.


لاریجانی تاکید کرد: به نظر من امروز آنها دریافته‌اند که چگونه باید با انقلاب مقابله کنند به همین علت لازم است که مقامات نظامی و سیاسی کشور توجه بیشتری داشته باشند.


رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت امروز و فردای ما در گروی در میدان بودن است، گفت: هرچه مشارکت ملت در امور مختلف بیشتر باشد، این قدرت ملی تبلور بیشتری خواهد داشت و پیشرفت و عدالت واقعی محقق می‌شود و سد اصلی در برابر خواسته‌های دشمن خواهد بود.


وی با تاکید بر اینکه اسرائیل امروز دچار بحران موجودیت است، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها برای حل این بحران نیازمند ابهت‌سازی هستند که محتوای کتاب برگمن هم در همین راستای ابهت سازی تصنعی است.


مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: الان هم در تحرکات منطقه‌ای که با چند کشور عربی رابطه برقرار کردند، به دنبال این هستند که برای خود یک سپهر سیاسی فراهم کند. البته به نظر من این دستاورد آنها ماندگار نخواهد بود و بعید نیست این چند کشور کوچک عربی با طغیان مسلمانان در برابر چنین رفتاری از سوی حاکمانشان مواجه شوند.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *