دسته‌بندی نشده

ملوان در چند قدمی قهرمانی نیم فصل استارت دوباره شهرداری آستارا


P>به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته چهاردهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر چهارشنبه انجام شد که شهرداری آستارا در یک دیدار خانگی مقابل تیم مدعی قشقایی شیراز به برتری رسید و ملوانانان نیز در یک دیدار خارج از خانه استقلال ملاثانی را شکست دادند.


هر ۲ نماینده فوتبال استان گیلان در این هفته در سایه جنگندگی و دوندگی مناسب و همچنین استفاده مناسب از فرصت‌های به دست آمده، برابر حریفان خود به برتری دست یافتند تا به پیروزی‌های ارزشمندی در لیگ دسته اول دست یابند.


این در حالی است تیم ملوان که با سه گل حریفش را شکست داد، ۲ گل را در دقایق تلف شده این مسابقه به ثمر رساند که این امر حاکی از تلاش ، دوندگی و جنگندگی بازیکنان این تیم تا ثانیه‌های پایانی بازی است.


اولین پیروزی شهرداری آستارا با رافت   


تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در هفته چهاردهم این مسابقات در دیداری خانگی در ورزشگاه وحدت آستارا، رو در روی تیم مدعی قشقایی شیراز قرار گرفت که در نهایت موفق شد حریفش را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد تا اولین پیروزی این تیم با هدایت پایان رافت رقم زده شود.


شهرداری آستارا که در رقابتهای فصل جاری نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند. پس از هفته یازدهم، دست به تغییر کادرفنی خود زد و پایان رافت جانشین فرشاد پیوس شد اما در ۲ بازی گذشته شهرداری آستارا با هدایت رافت، متحمل شکست شد.


البته در ۲ دیدار قبلی نیز دوندگی و جنگندگی بازیکنان این تیم نسبت به گذشته بیشتر شده بود اما رافت نتوانست به همراه تیمش در ۲ بازی قبلی امتیازی کسب کند اما در برابر قشقایی بازیکنان این تیم نسبت به گذشته بازی قابل قبولی را ارایه دادند و سرانجام برابر تیم خوب قشقایی شیراز به برتری رسیدند.


فرشید پاداش بازیکن شهرداری آستارا در همان نیمه اول با استفاده مناسب از فرصت‌های به دست آمده در دقایق ۱۸ و ۲۲ موفق به گلزنی شد و گرچه تیم قشقایی در دقیه ۲۴ یک گل به ثمر رساند اما در نهایت این تیم شهرداری آستارا بود که با پیروزی، زمین بازی را ترک کرد.


یکی از دلایل عمده موفقیت شهرداری آستارا در این دیدار، استفاده مناسب از فرصتهای بدست آمده در نیمه اول و همچنین کنترل و بازی خوب این تیم در  نیمه دوم بود که بازیکنان با جنگندگی، دوندگی و تلاش وافر از اندوخته خود محافظت کردند و حتی چند موقعیت مناسب نیز بدست آوردند.


شهرداری آستارا با این پیروزی ۲ پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و از رتبه سیزدهم در رتبه یازدهم جدول قرار گرفت و این در حالی است که تیم دهم جدول نیز با شهرداری آستارا هم امتیاز است و این تیم با یکی ۲ پیروزی دیگر، می‌تواند به جمع صدرنشینان لیگ نزدیک شود.


گرچه تیم شهرداری آستارا در دیدار برابر تیم مدعی قشقایی به برتری رسید اما هنوز این تیم ضعف هایی دارد که به طور حتم کادرفنی و در راس آن، پایان رافت سرمربی بومی این تیم از این نقاط ضعف مطلع است و به طور حتم در نیم فصل دوم برای پوشش آن، بازیکنانی را جذب خواهد کرد.


 با این وجود این بارقه امید در دل هواداران شهرداری آستارا جرقه زد که پس از چند هفته ناکامی، هم اینک این تیم با سرمربی جدید خود به یک ثبات نسبی دست یافته و برتری برابر قشقایی شیراز، اولین گام موفقیت این تیم در ادامه مسابقات لیگ دسته اول کشور باشد.


با توجه به اینکه تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا فصل گذشته در اولین حضور در رقابتهای لیگ دسته اول، نتایج بسیار خوبی را در دور رفت کسب و عنوان نخست نیم فصل را تصاحب کرده بود که پایان رافت نیز در اکثر مسابقات به عنوان سرمربی این تیم را هدایت می کرد، هم اینک نیز هواداران انتظار دارند که موفقیت سال گذشته در ادامه مسابقات فصل جاری نیز رقم زده شود و در نهایت شهرداری آستارا بتواند جایگاه مناسبی را در جدول رده بندی کسب وحتی یکی از مدعیان کسب قهرمانی شود.


گرچه اکنون فاصله شهرداری آستارا با سه تیم صدر جدولی زیاد است، اما این تیم با کسب چند پیروزی می‌تواند از جمع تیمهای نیمه دوم جدول جدا و به تیمهای صدرنشین نزدیک شود چون فاصله این تیم با قشقایی که با شکست برابر شهرداری آستارا در رتبه هشتم قرار گرفته، فقط سه امتیاز است و به همین دلیل شهرداری آستارا می‌تواند امیدوارانه‌تر بازی های لیگ دسته اول را ادامه دهد.


ملوان در چند قدمی قهرمانی نیم فصل؛ استارت دوباره شهرداری آستارا


پیروزی پرگل خارج از خانه ملوان و ادامه روند صدرنشینی


اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در هفته چهاردهم این رقابتها در دیداری خارج از خانه مقابل استقلال ملاثانی قرار گرفت که در نهایت این حریفش را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.


ملوانان نه تنها با پیروزی در این دیدار به روند صدرنشینی خود ادامه دادند، بلکه با به ثمر رساندن سه گل، تفاضل گل خود را بهبود بخشیدند تا از این غافله نیز عقب نمانند چون پیش از تفاضل گل سایر مدعیان از ملوان بهتر بود اما این سه گل تاثیر خوبی در تفاضل گل این تیم خواهد داشت.


هم اینک ملوان ۱۵ گل به ثمر رسانده و چهار گل نیز دریافت کرده تا با داشتن برترین خط دفاعی لیگ ، تفاضل گل این تیم به مثبت ۱۱ برسد و این در حالی است که تفاضل گل تیم مس کرمان که در رتبه دوم جدول قرار دارد مثبت ۱۲ و تفاضل گل خیبر خرم آباد تیم سوم جدول نیز مثبت ۱۰ است و به همین دلیل این سه گل برای ملوان بسیار با ارزش بود.


این در حالی است که گل‌های دوم و سوم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دقایق اضافه این دیدار به ثمر رسید که این امر، بیانگر تلاش، دوندگی و جنگندگی بازیکنان این تیم تا لحظه پایانی مسابقه است.


این روحیه جنگندگی ملوان در سایر دیدارهای این تیم نیز نمایان بود و به طور حتم مسئولان و کادرفنی تیم فوتبال ملوان درصدند تا این روحیه همچنان نزد بازیکنان حفظ و تقویت شود تا این تیم در سایر دیدارها نیز، همینگونه پرتلاش ظاهر شوند.


اما ملوانان برای حفظ صدرنشینی خود ۲ حریف و مدعی خطرناک را پیش رو دارند و تیمهای مس کرمان و خیبر خرم‌آباد همچون سایه تیم ملوان را در صدر جدول تعقیب می‌کنند و منتظر کوچکترین لغزش این تیم هستند تا خود صدرنشین لیگ شوند.


گرچه تیم فوتبال ملوان بندرنازلی در چند هفته اخیر برابر حریفانش به پیروزی دست یافته و به روند صدرنشینی خود ادامه می‌دهد اما تیمهای مس کرمان و خیبر خرم‌آباد نیز چنین شرایطی دارند و آنان نیز طی چند هفته اخیر مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند تا همچنان مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر باقی بمانند.


به همین دلیل ملوانان در همه بازی های خود باید فقط به فکر پیروزی و کسب سه امتیاز بازی باشند تا با پیروزی در دیدارهای خود، به خصوص در بازی‌های خانگی ، صدر جدول را از دست ندهند چون اگر این مکان توسط مدعیان اشغال شود، بازپس گیری آن برای نماینده گیلان سخت و دشوار خواهد بود.


به هرحال نمایندگان فوتبال گیلان در هفته چهاردهم لیگ دسته اول کشور برابر حریفان خود پیروزی‌های ارزشمندی را کسب کردند تا هفته تمام پیروزی برای فوتبال گیلان در لیگ دسته اول رقم زده شود.


با این وجود هم اینک طرفداران ملوان و شهرداری آستارا امیدوارند که این موفقیت تیمهای محبوب آنان در سایر بازی‌ها نیز رقم زده شود تا در نهایت هر ۲ نماینده گیلان شانس کسب قهرمانی و صعود به لیگ برتر را داشته باشند.


هم اینک و تا پایان هفته چهاردهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور ، ملوان بندرانزلی با کسب ۳۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۱۷ امتیاز در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.


در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *