دسته‌بندی نشده

هیچ ملتی با حضور مردم وحدت و انسجام آنان و رهبری آگاه شکست نخواهد

ایسنا/لرستان امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: هیچ ملتی با حضور مردم، وحدت و انسجام آنان و رهبری آگاه شکست نخواهد خورد.


حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، بیان کرد: امام خمینی(ره) اوصاف و ویژگی‌هایی داشتند که باعث شد به این جایگاه عظیم برسد و انقلاب اسلامی باشکوه هر چه تمام‌تر به پیروزی برسد.


وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در وهله اول مرد علم و عمل بود، افزود: تقوای علمی و عملی امام راحل در اوج بود، او دانشمندی حکیم بود و در بالاترین درجه علم و عمل بود، در معارف دین نیز عمیق بود.


 شمسی‌فر وارسته بودن را دیگر ویژگی امام راحل(ره) بیان کرد و گفت: امام راحل با تهذیب نفس خود را ساخته بود، تقوا و شجاعت امام زبانزد بود و در راه خدا از هیچ‌کس ترس و واهمه نداشت.


این کارشناس مذهبی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) از زمان، جامعه و سیاست شناخت دقیق داشت، ادامه داد: امام با رأفت و مهربان بود و در مقابل دشمنان با شجاعت و با صلابت و با شدت بود.


امام جمعه موقت خرم‎آباد دارا بودن اراده‌ای پولادین را دیگر ویژگی و صفت امام راحل برشمرد و تصریح کرد:  امام اعتقاد، توکل و توسل به خدا داشت به دست قدرت خدا اعتقاد داشت تا جایی‌که با دست خالی، قدرت خدا را می‌دید و این باعث شده بود قدرت‌های دیگر در مقابل او پوچ باشد.


وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مسیر دین و حق قاطعیت داشت و جریانات مختلف او را سست نمی‌کرد به جاذبه و دافعه امام راحل نیز اشاره کرد و افزود:  امام شخصیتی داشت که حوادث باعث سستی اراده ایشان نمی‌شد و از چنان جاذبه‌ای برخوردار بود که مظلومین و مؤمنین را جذب می‌کرد و در مقابل دشمنان به شدت از امام می‌ترسیدند.


این کارشناس مذهبی مردمی بودن را دیگر ویژگی امام خمینی ذکر کرد و گفت: امام در اوج قدرت، در علم و فلسفه، عرفان، اصول، تفسیر و علوم اسلامی نیز استاد بود و این در حالی است که همواره خود را خدمتگزار مردم می‌دانست.


شمسی‎فر با بیان اینکه  نظم امام در زندگی زبانزد بود تا جایی که دیگران زمان کارهایشان را با رفتار امام تنظیم می‌کردند، افزود: امام راحل اهل عبادت و بندگی بود، حتی در شب‌های آخر عمر نماز شب می‌خواند.


وی سیرت و بینش امام را عمیق دانست و با بیان اینکه امام راحل(ره) بعد از پیامبران و ائمه، بزرگ‌ترین احیاگر دین بود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) معرف دین واقعی و اسلام راستین بود و این ویژگی‌ها و خصوصیات باعث شد که امام به این عظمت برسد و این انقلاب پیروز بشود.


این کارشناس مذهبی در بخشی از سخنانش گریزی نیز به قیام خونین ۱۵ خرداد زد و گفت: شاه به‌خاطر اینکه حمایت آمریکا را از دست ندهد، انجمن ایالتی و ولایتی را مطرح کرد، مسئله‌ای که ظاهرش خوب بود، اما باطنش فاسد بود، آنهایی که ساده بودند ظاهر آن را دیدند،اما امام باطن آن را دید و هدف آن گسترش نفوذ آمریکا، ضعیف شدن اسلام و قوانین اسلام و تقویت منافع آمریکا در منطقه بود، لذا امام مخالفت کرد.


وی افزود: در شب پانزدهم امام را دستگیر و به تهران منتقل کردند، خبر به مردم رسید و قیام ۱۵ خرداد اتفاق افتاد، برای دفاع از مرجعیت و امام، تعدادی به شهادت رسیدند و این خود برای انقلاب اسلامی و به پایان رسیدن حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت یک سرآغاز بود و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.


امام جمعه موقت خرم‎آباد با بیان اینکه هر ملتی بخواهد به پیروزی برسد دو تا ویژگی برای آن لازم است اول رهبری الهی، عالم، آگاه، بصیر، آینده‌نگر، شجاع، مدیر و مدبر و دوم مردمی که با رهبرشان باشند، اظهار کرد: اگر یکی از این دو تا نباشد کار به سامان نمی‌رسد، ما در انقلاب اسلامی چنین رهبری داشتیم و مردمی آگاه که می‌دانستند این امام دلسوز آنهاست، خدا را در نظر می‌گیرد، مصالح دین و مردم را می‌خواهد، فریب نمی‌خورد لذا مردم ایران به امام مطمئن بودند.


شمسی‎فر با بیان اینکه با حضور مردم، وحدت و انسجام و یکپارچگی مردم و رهبری آگاه هیچ ملتی شکست نخواهد خورد، اظهار کرد: اگر تاریخ را نگاه کنیم می‌بینیم از این دست انقلاب‌ها زیاد اتفاق افتاده، مانند انقلاب روسیه و فرانسه اما غالباً انقلاب‌هایی بودند که بعد از مدتی کاملاً به حالت اول بلکه بدتر برگشتند، به دیکتاتوری تبدیل شدند، حتی در برخی کشورهای اسلامی انقلاب هایی اتفاق افتاد، اما چون رهبری آگاه، بصیر، شجاع و با ایمان نداشتند، انقلاب آنها به ثمر ننشست.


وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز دارای رهبری آگاه و بصیر هستیم، دقیقاً مانند امام راحل، با همان صفت و ویژگی‌ها که می‌بینیم و گفته شد، با مردمی که پشت سر این رهبر هستند، بیش از ۴۰ سال است که دشمنان انقلاب روزبه‌روز توطئه می‌کنند، نقشه می‌کشند، برنامه‌های ضد اقتصادی، ضد سیاسی، ضد فرهنگی با همه توان مالی، نظامی و سیاسی‌شان برای این انقلاب نقشه می‌کشند اما همه آنها نقش بر آب می‌شود.


امام جمعه موقت خرم‌آباد به برخی اعترافات دشمنان در قبال جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که ما، در آمریکا در اتاق‌های فکر هزینه می‌کنیم، برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما رهبر ایران با یک سخنرانی همه را نقش بر آب می‌کند، دشمنان خود در کتاب‌هایشان اعتراف کردند که اگر این رهبری نبود، بارها و بارها ایران شکست می‌خورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *