دسته‌بندی نشده

دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

در عصر حاضر آلودگی های آب شهری و آشامیدنی بیش از گذشته بر سر زبان ها افتاده است. و به یک مسئله ی اساسی و ضروری جامعه تبدیل شده است. مخصوصا در کلان شهرها که جمعیت رو به افزایش است، و میزان آب مصرفی بیش از گذشته شده است، پایین بودن کیفیت آب مشکلاتی را به وجود آورده که برای حل آن روش هایی پیشنهاد شده که خرید دستگاه تصـفیه آب یکی از بهترین و موثرترین روش ارائه شده است.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

دستگاه تصفیه آب با استفاده از فیلتر‌های مخصوص خود آلودگی‌ های موجود در آب آشامیدنی را برطرف می‌ کند و با از بین بردن درصد بالایی از این آلودگی‌ ها، سبب می‌شود که آب آشامیدنی بو و مزه‌ ی بهتری پیدا کند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی قابلیت تصفیه آب در حداقل چهار مرحله را دارا می‌ باشند که در هر مرحله قسمتی از آلودگی‌ ها و ناخالصی‌ ها حذف می‌ شوند. در پایان پس از عبور آب از دستگاه تصفیه آب، شما می ‌توانید این اطمینان را داشته باشید که بیش از 90 درصد آلودگی‌ ها بر طرف شده است. و آبی سالم می نوشید.

سیستم‌ های تصفیه آب خانگی چگونه است؟

سیستم ‌های تصفیه آب خانگی به این صورت است که با کمک فیلترهایی که در آن قرار دارد، آب‌ های لوله کشی را که دارای مقادیر زیادی ناخالصی هستند، به آب‌ هایی تمیز و پاک تبدیل می کند.

هرکدام از این فیلترها وظایف خاصی دارند. و هرکدام بخشی از مواد مضر موجود در آب را از بین می برد. فیلتر اولیه موادی مانند شن و گرد و غبار و لجن و سایر آلودگی های موجود در آب را از بین می برد. فیلتر ثانویه نیز کلر موجود در آب را از بین می برد.

در نهایت سایر فیلترها، تمامی مواد مضر باقی مانده از قبیل نیترات، فلزات سنگین و … را حذف می کند. پس از آن فیلتر پست کربن و مینرال دستگاه تصفیه آب، طعم و بوی نامطبوع را از آب گرفته و املاح مفید را به آب تصفیه شده اضافه می کنند. برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتما به برند آن توجه کنید. برند معتبری را انتخاب کنید تا فیلترهای آن تمامی وظایف نامبرده را به درستی انجام دهند. و شرایطی ایده آل را برای تأمین تمیزترین آب آشامیدنی در خانه‌ ها، محل کار یا دفاتر اداری فراهم کند.

کاربرد دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب از سیستم اسمز معکوس استفاده می کنند. دستگاه تصفیه آب معمولا 5 تا 6 مرحله برای تصفیه کردن دارند که به تعداد هر مرحله یک فیلتر در دستگاه وجود دارد.

در فرایند تصفیه شدن آب، مواد معدنی آب هم بسیار کم می شود که فیلتر مرحله آخر یعنی فیلتر مینرال مواد معدنی ای که مورد نیاز بدن انسان است را اضافه می کند. دستگاه تصفیه آب بهتر است از ابتدای لوله کشی آب به منزل نصب شود تا بجز آب آشامیدنی، سایر آب های مصرفی نیز هاری از هرگونه آلودگی شوند. زیرا وجود آلودگی در آب حتی برای پوست بدن و صورت و موها مضر است. امروزه نصب دستگاه های تصفیه آب توانسته نقش بسیار خوبی در سلامتی افراد داشته باشد زیرا که آب و نوشیدن آن بخش مهمی از زندگی انسان هاست و باید به آن توجه بسیار داشت.

مزایای دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب کلر موجود در آب را حذف می کند. همچنین میکروب ها، باکتری ها، فلزات سنگین و شن و ماسه و گل و لای آب را از بین می برد. باعث کاهش سختی آب می شود و طعم و بو نا مطبوع آب را بهبود می بخشد. هم چنین برای مناطقی که آب شور دارند به عنوان آب شیرین کن نیز استفاده می شود.

عملکرد آب تصفیه کن خانگی

آب آشامیدنی لوله کشی در معرض باران اسیدی و آلودگی های دیگر قرار دارد. که نبود دستگاه تصفیه آب می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای سلامت شما و خانواده تان ایجاد نماید.

دستگاه تصفیه آب با چند مرحله فیلتر اقدام به حذف املاح مضر در آب و کاهش سختی آب می کند. و به کیفیت آب مصرفی بهبود می بخشد. توجه کنید که آب آشامیدنی مهمترین ماده خوراکی برای انسان محسوب می شود و بسیاری از بیماری ها تنها با استفاده از مزایای دستگاه تصفیه آب، جلوگیری خواهد شد. آب لوله کشی شهری با عبور از فیلترهای دستگاه تصفیه آب، به صورت صافی املاح مضر درشت و به ترتیب ریزتر آب را حذف می کند تا برای نوشیدن کاملا سالم و مفید باشد.

نکات لازم برای خرید دستگاه تصفیه آب

ابتدا باید بدانیم برای چه کاری قصد داریم تصفیه آب بخریم و در کجا کاربرد خواهد داشت؟ سپس با تحقیق و بررسی برندی خوب و معتبر را شناسایی کنیم. مطمئن شویم دستگاه تصفیه ای که خریداری می کنیم سختی آب را تا حد موردنیاز کاهش می دهد. ضمانتنامه از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. مخزن دستگاهی که می خریم حجم زیادی داشته باشد. اتصالات آن را بطور کامل و دقیق بررسی کنیم.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *