دسته‌بندی نشده

شیرین‌سازی ۱۸ هزار مترمعکب آب در جزیره قشم با تلاش فناوران ایرانی

.شیرین‌سازی 18 هزار مترمعکب آب در جزیره قشم با تلاش فناوران ایرانی

یکی از فناوران حوزه نفت و پتروشیمی گفت: با همکاری مجموعه مپنا، ۱۸ هزار مترمکعب آب را در جزیره قشم شیرین‌سازی کردیم. در کنار آن یک پلنت ۶ هزار مترمکعبی نیز برای پالایشگاه بندرعباس راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم. رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری “اولترافیلتر و غشاهای اسمزمعکوس مصرفی پتروشیمی” در حوزه نفت و پتروشیمی. با محورهای “غشاء اسمزمعکوس برای آب دریا(8 اینچ)”، “غشاء اسمزمعکوس برای آب لب شور (8اینچ)”، “اولترا فیلتر صنعتی برای آب لب شور” روز گذشته برگزار شد.

فناوران در این رویداد، برای حل معضل آب، محصولات مختلفی را ارائه دادند از فیلترهای جدید تصفیه‌کننده. که یکسری الیافی توخالی هستند که هنگامی که آب با فشار بر روی این الیاف می‌آید. آلودگی‌های آب را نگه می‌دارد تا یک آب عاری از آلودگی تحویل شود. تا آب‌شیرین‌کننده‌های حرارتی که می‌توانند آب اقیانوس و دریا را نمک‌زدایی و در کنار آن تولید انرژی کنند.

در ایران بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد. که این ظرفیت نشان از وجود چندین راهکار برای نیازهای مختلف در صنایع است. در رویدادهای به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا تلاش می‌شود. با هدف داخلی‌سازی، زنجیره اتصال محصولات فناورانه و صنایع محکم‌تر از گذشته شود. این سومین دوره برگزاری این رویداد است. قرار است در دوره‌های بعدی، چالش‌های بعدی صنعت نفت از طریق فناوران داخلی مرتفع شود.

“آیدین ختلان” رئیس پارک علم و فناوری صنعت نفت و گاز در حاشیه این رویداد. گفت: این رویداد مشخصاً به غشاهای مربوط به تصفیه آب می‌پردازد. امروز هم در سطح جامعه موضوع روز است چراکه یکی از کشورهایی هستیم که با مشکلات آبی مواجه هستیم، مسائل و مشکلات متعددی در این زمینه داریم. این غشاها هم در تولید آب صنعتی کمک‌کننده و یاریگر ما خواهند بود.

“امیرهوشنگ نوری” یکی از فناوران این حوزه گفت. یک پلنت 6 هزار مترمکعبی را برای پالایشگاه بندرعباس راه‌اندازی کردیم. که دو پلنت 4 هزار مترمکعبی نیز کارهای لوله‌گذاری آن در قشم انجام می‌شود. تولید همزمان آب و برق انجام دادیم و با همکاری مجموعه مپنا 18 هزار مترمکعب آب را در قشم شیرین‌سازی کردیم.

هادوی رئیس بهره‌برداری شرکت مبین خلیج‌فارس گفت: بالغ بر 30 هزار قلم کالا را دیگر وارد نمی‌کنیم و از توانمندی داخلی استفاده می‌کنیم که این باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور به میزان بسیار بالایی شده است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *