دسته‌بندی نشده

آیا قطره آهن نوزاد موجب لکه دار شدن دندان‌ها کودک می‌شود؟

قطره آهن نوزاد، یکی از مهم‌ترین مکمل‌های غذایی کودک محسوب می‌شود. خانواده‌ها باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند و این مکمل را در برنامه غذایی کودک خود قرار دهند. اکثر خانواده‌ها از اهمیت قطره آهن نوزاد آگاه هستند اما نگران این موضوع‌اند که قطره آهن باعث لکه دار شدن دندان‌ها می‌شود و به همین دلیل، کودک خود را از مصرف این مکمل غذایی محروم می‌کنند.

توجه داشته باشید که محرومیت کودک از قطره آهن موجب می‌شود تا فرزند شما در سن میان‌سالی با بیماری‌های متنوع و خطرناکی روبه‌رو شود.

قطره آهن نوزاد “اکتیو آیرون” نه‌ تنها به‌ سلامت فرزندان شما کمک می‌کند؛ بلکه هیچ ردپا و اثر مخربی بر روی دندان فرزندان شما باقی نمی‌گذارد و باعث می‌شود تا کودک شما لبخند زیبا و چشم نوازی داشته باشد.

لبخند خوب همانند نحوه نگاه، نوع رفتار، نحوه سخن‌گفتن و … بر روی مخاطب تاثیر مثبتی می‌گذارد. براساس تحقیقات انجام شده، تاثیرات اعمال غیرکلامی (برای مثال زیبا بودن لبخند) چهار برابر بیشتر از اعمال کلامی (نحوه سخن‌گفتن) است. در واقع لبخند از جمله مهم‌ترین اعمال غیرکلامی محسوب می‌شود که بر تأثیرگذاری شخصیت فرد ( کودک شما ) می‌افزاید.

نسخه‌های معمولی و سنتی قطره آهن نوزاد، باعث لکه دار شدن دندان‌ها می‌شوند

لکه دار کردن دندان‌ها توسط قطره آهن نوزاد (قطره آهن کودک) از جمله مشکلاتی است که والدین با آن‌ها مواجه هستند. خواص ذاتی آهن به‌گونه‌ای است که باعث لکه دار شدن دندان‌ها می‌شود. اگر توجه کرده باشید اکثر کسانی که در کارخانه‌های ریخته‌گری آهن مشغول به فعالیت هستند؛ دندان‌هایی تیره و لکه دار دارند.

این لکه‌ها باعث می‌شوند تا دندان‌های شما به رنگ قهوه‌ای تیره در بیایند که بسیار ناخوشایند است و بر چهره شما تاثیر نامطلوبی می‌گذارند. اگرچه کودکان در محیط‌های صنعتی (صنایعی که با آهن و مشتقات آن سروکار دارند) قرار نمی‌گیرند؛ اما قطره آهن نوزاد باعث می‌شود تا دندان‌های فرزندان شما لکه دار شوند.

همچنین لکه‌دار شدن دندان‌ها باعث می‌شوند تا شما (والدین) متحمل هزینه‌های سنگین پاک‌سازی و جرم‌گیری دندان بشوید. اما محصولاتی وجود دارند که علاوه بر آزاد کردن آهن فعال، بر دندان کودک شما نیز تاثیر منفی نمی‌گذارند. برای مثال شما می‌توانید از قطره آهن نوزاد “اکتیو آیرون” استفاده کنید تا از دندان کودکتان محافظت شود.

برای مشاوره و بررسی ماهیانه دندان کودکان خود می‌توانید با مراجعه به متخصص دندانپزشکی کودکان در یزد، دکتر فائزه فتوحی در مطب مراجعه کنید.

لکه دار شدن دندان کودکان به‌‌وسیله قطره آهن

قطره آهن به درون حفره و شکاف‌های دندان کودک نفوذ می‌کند و باعث می‌شود تا لکه بر روی دندان‌های کودک به وجود بیاید. پاک‌کردن این‌گونه لکه‌ها بسیار دشوار است. دندان‌پزشکان به این‌گونه لکه‌ها، لفظ “لکه‌های مداوم و همیشگی” را نسبت می‌دهند. به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا محلول آهن را با آبمیوه، آب و … رقیق کنند یا اینکه محلول را با استفاده از نی یا قطره‌چکان استعمال نمایند.

اما همچنان محلول آهن با بزاق دهان کودک ترکیب می‌شود و باعث می‌شود تا آهن در مجاورت دندان‌ها قرار بگیرند. قرارگیری آهن در مجاورت دندان باعث می‌شود تا لکه‌های متعددی بر روی دندان‌های کودک شما به وجود بیایند. علاوه بر محلول آهن، قرص آهن نیز وجود دارد که هر دو می‌توانند بر روی دندان‌ها لکه ایجاد کنند. زیرا جویدن یا نگه‌داشتن قرص آهن در دهان (که اغلب بر پایه قند هستند) به معنای قراردادن قرص در مجاورت با دندان‌ها است.

آیا قطره آهن نوزاد “اکتیو آیرون” بر روی دندان‌ها لکه ایجاد می‌کند؟

بر خلاف دیگر محصولات، قطره آهن خارجی نوزاد “اکتیو آیرون” هیچ اثر مخربی بر روی دندان کودک شما به جا نمی‌گذارد. قطره آهن نوزاد “اکتیو آیرون” بر اساس فرمولاسیون جدیدی تولید شده است که عوارض وارده به دندان کودک را به‌شدت کاهش می‌دهد.

سولفات آهن (آهن فعال که بدن به آن نیاز دارد) در پروتئین وی قرار دارد و در روده کوچک تجزیه می‌شود. در واقع این کار باعث می‌شود تا آهن موردنیاز، بدون برخورد با دندان ( درون روده کوچک ) آزاد شود. همچنین پروتئین وی درون یک کپسول مخصوص قرار داده شده است و هیچ تماسی با دندان نخواهد داشت ( بنابراین باعث سیاه شدن دندان کودک شما نمی‌شود ).

با خیال راحت از قطره آهن خارجی نوزاد “اکتیو آیرون” استفاده کنید

این موضوع ( آزاد شدن آهن در روده کوچک ) بدان معنا است که آهن در بخشی از بدن آزاد می‌شود که هیچ‌گونه تماسی با دندان ندارد. در واقع بدون هیچ‌گونه اثر مخربی ( لکه دار کردن دندان )، آهن جذب بدن می‌شود. تمایل بدن برای جذب آهن پایین است اما آهن فعال ( آهن سولفات ) به‌خوبی جذب بدن می‌شود.

همچنین این نوآوری باعث می‌شود تا مشکلات گوارشی برای کودک شما رخ ندهند. توجه داشته باشید که این محصول را باید با معده خالی مصرف کنید.

لکه دار شدن دندان مشکل بزرگی است که بسیاری از کودکان و والدین با آن مواجه هستند. همچنین هزینه‌های پاک‌سازی این لکه‌ها نیز بسیار زیاد اند. بنابراین باید در انتخاب محصول دقت کنید. در واقع باید محصولی را خریداری کنید که به تغذیه کودک شما کمک کند و سلامتی دندان‌های او را به خطر نیندازد.

اگر به‌سلامت کودک خود اهمیت می‌دهید؛ قطره آهن خارجی نوزاد “اکتیو آیرون” همان محصولی است که باید خریداری کنید تا از ایجاد لک و پوسیدگی دندان کودکان جلوگیری شود.

با قطره آهن خارجی نوزاد “اکتیو آیرون” لبخند کودک خود را زیباتر کنید.

انواع دیگر از قطره آهن کودک

قطره آهن سیدرال ( sideral Gocce ) - دکتر فائزه فتوحی
قطره آهن سیدرال
قطره آهن آیروفیکس دیونیکس فارما - دکتر فائزه فتوحی
قطره آهن آیروفیکس دیونیکس فارما
قطره آهن فروزومال - دکتر فائزه فتوحی
قطره آهن فروزمال
قطره اهن لیپوزوفر - دکتر فائزه فتوحی
قطره آهن لیپوزوفر

منبع : https://www.activeiron.com/blog/iron-supplements-tooth-staining-protect-your-smile/

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *