دسته‌بندی نشده

بخش های مختلف نظام خود را به حمایت از کودکان نیازمندان و اقشار

تهران – ایرنا – معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بخش‌های مختلف نظام خود را به حمایت از این کودکان و همچنین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مکلف می‌دانند.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی ضمن حضور در مرکز بهزیستی بعثت، محل ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابان، با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: امسال با ولادت حضرت ولیعصر (عج) در ماه شعبان المعظم به استقبال نوروز رفتیم، این تقارن را به فال نیک می گیریم و سال پر خیر و برکتی را برای ملت ایران آرزو می کنیم.


وی با قدردانی از زحماتی که برای کودکان بی‌سرپرست کشیده می شود، اظهار داشت: اگر نظام اسلامی، خیرین و دلسوزان نسبت به این کودکان بی‌تفاوت باشند و توجه کافی نکنند در آینده با مشکلات مضاعف، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی بیشتری مواجه می‌شویم. 


حسینی تصریح کرد: هر چه که این مراکز برای کودکان بی سرپرست مانند کانون گرم خانواده نمی‌شود ولی همین که یک کودک و نوجوان احساس کند دستی بالای سرش است و مسئولان کشور و جامعه نسبت به او بی‌اعتنا نیستند بخشی از خلأ عاطفی وی برطرف می شود که این مساله در سرنوشت آینده او تعیین کننده است و با آموزش‌هایی که در این محیط‌ها به کودکان و نوجوانان بی سرپرست داده می‌شود، رشد و توانمندی‌هایی در آنها ایجاد می شود که می‌توانند با اعتماد به نفس و خودباوری زندگی فردای خود را اداره و تأمین کنند.


وی افزود: کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بخش های مختلف نظام خود را به حمایت از این کودکان و همچنین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مکلف می‌دانند و به خاطر اهمیت و ضرورت موضوع بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نهادهای حمایتی در جمهوری اسلامی شکل گرفت.


معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت و در مجلس هم این نگاه حمایتی وجود دارد و دولت و مجلس در بحث‌های حمایتی عزم جدی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی دارند.


حسینی با اشاره به حمایت‌های خیرین از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست خاطر نشان کرد: این اهتمام و اقدام خیرین بسیار مفید و قابل تقدیر است و ذخیره ارزشمند آخرتشان محسوب می شود.


وی با بیان اینکه ضرورت دارد در رسانه‌ها ضمن معرفی چنین مراکزی، به لزوم حمایت از این کودکان بیش از پیش پرداخته شود، اظهار داشت: رسانه ها در ترغیب مردم برای مساعدت و حمایت از این مراکز نقش موثری می توانند ایفا کنند.


حسینی تاکید کرد: معاونت پارلمانی دولت این آمادگی را دارد که اگر نیاز به وضع قوانین جدید و یا اصلاح قوانین و مقررات فعلی باشد پیگیری کند، تا گره های اجرایی باز شود و با تقسیم کار دقیق و هماهنگی بین دستگاه‌ها امر خدمت رسانی به نحو بهتری برای اقشار تحت پوشش بهزیستی صورت گیرد. 


معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشبختانه وزیر جوان تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انگیزه و انرژی امور مربوط به مددجویان را پیگیری می کنند و امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی کشور بتوان خدمات مناسب تری در این حوزه ارائه کرد.


وی در پایان با قدردانی از مسئولان و کارکنان خدوم و متعهد این مراکز گفت: اینکه شما عزیزان در این مراکز و حوزه های عام المنفعه پیشگام خدمت هستید عبادت و عمل بسیار ارزشمند است که علمای بزرگی چون علامه طباطبایی بدان اشاره کرده اند و در آیات و روایات به موضوع خدمت به دیگران عنایت خاصی شده است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه این دیدار ناهار را در جمع ساده و صمیمی کودکان صرف کرد و هدایایی به آنان تقدیم نمود.


مرکز بهزیستی بعثت محل نگهداری کودکان ۶ تا ۱۲ سال است که به دلایل اجتماعی ارتباط آنان با خانواده هایشان قطع شده است‌ و غالبا مدتی برای تامین معاش در خیابان ها به دنبال کار بوده اند.


در این مرکز علاوه بر نگهداری و تربیت کودکان، به آنها مهارت های زندگی و توانمندسازی آموزش داده می شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *