دسته‌بندی نشده

جغور بغور خوراک اصیل زنجانی

ابتدا دل گوسفند را از وسط نصف کنید و لخته‌های سیاه داخل حفره‌های آن را بیرون بیاورید. قلوه‌ها را هم همین طور از وسط نصف کنید و رگهای سفید رنگ آن را جدا کنید. همچنین لایه نازکی از روی جگر گوسفند بردارید. جگر سفید را خرد کنید و جداگانه با یک لیوان آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه‌ای بریزید…


گروه ایرنا زندگی – تهیه و صرف کردن برخی از غذاها در فصل زمستان بیشتر توصیه شده است. جغور بغور یکی از آن خوراک‌هایی است که تهیه آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما انرژی و طعم خوبی که این غذا با خود به همراه دارد باعث می‌شود کانون خانواده‌تان گرم‌تر از قبل شود.


***مواد لازم برای خوراک جغور بغور


        قلوه گوسفند: 1 عدد


        دل گوسفند:1 عدد


        جگر گوسفند:1 عدد


        جگر سفید:1 عدد


        پیاز:4 عدد


        رب گوجه فرنگی:2 قاشق غذاخوری


        کره:2 قاشق غذاخوری


        نمک و فلفل سیاه:مقدار لازم


جغور بغور؛ خوراک اصیل زنجانی


***طرز تهیه


ابتدا دل گوسفند را از وسط نصف کنید و لخته‌های سیاه داخل حفره‌های آن را بیرون بیاورید. قلوه‌ها را هم همین طور از وسط نصف کنید و رگهای سفید رنگ آن را جدا کنید. همچنین لایه نازکی از روی جگر گوسفند بردارید. جگر سفید را خرد کنید و جداگانه با یک لیوان آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید و بپزد تا آب آن تمام شود. سپس تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و کره را داخلش بریزید تا داغ شود. پیازهای خرد شده را داخل کره بریزید و تفت دهید تا پیازها سبک شوند.


جغور بغور؛ خوراک اصیل زنجانی


بعد به پیازها، دل، جگر سیاه، قلوه و جگر سفید پخته شده را اضافه کنید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و داخل دل و جگر تفت داده شده بریزید. حرارت را کم کنید و در تابه را ببندید تا خوراک یواش یواش جا بیفتد و آبش کاملا کشیده شود. این خوراک در کنار سیب زمینی سرخ شده خوش طعم‌تر می‌شود. دو سیب زمینی متوسط را به صورت حبه‌ای خرد کرده و سرخ کنید. این غذای لذیذ را با سبزی و دوغ محلی و پیاز خام سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.


انتهای پیام/                  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *