در نشست اعضای کمیسیون اصل ۹۰؛


تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی مصمم است مشکلات را با کار و تلاش بی‌وفقه برطرف کند، متذکر شد: بزرگ‌نمایی برخی کاستی‌ها یا طرح بعضی اشکالات غیر واقعی باعث ایجاد نگرانی و دغدغه خاطر در افکارعمومی می شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «سیدمحمد حسینی» در پانزدهمین نشست معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که با برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور به طور مشترک با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدمتگزاران ملت در دولت سیزدهم در انجام وظایف خود کوتاهی و کم کاری نمی‌کنند و اقدامات فراوانی که در برخی بخش ها انجام شده، قابل مقایسه با قبل نیست.


وی با بیان اینکه دولت از انتقاد و پاسخگویی به شبهات و ابهامات استقبال می‌کند و در پی اجرای قانون است،‌ افزود: دولت طرفدار شفافیت، نظارت و اجرای قانون است و انتظار دارد نمایندگان مجلس هم در مسیر تحقق توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کنند و در نظارت، بر اساس واقعیت‌ها و مصالح ملی عمل شود.


معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به مکاتبات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با دستگاه ها و همکاری مسئولان اجرایی با این کمیسیون گفت: ابهامات با تعامل و گفت و گو برطرف می شود و مردم شاهد همگرایی و به تعبیر مقام معظم رهبری همدلی و هم افزایی روزافزون دولت و مجلس خواهند بود و نسبت به حل مشکلات و آینده امیدوارتر می شوند.


حسینی با بیان اینکه بزرگ‌نمایی برخی کاستی‌ها یا طرح بعضی اشکالات غیر واقعی باعث ایجاد نگرانی و دغدغه خاطر در افکارعمومی خواهد شد، افزود: دولت مردمی مصمم است مشکلات را با کار و تلاش بی‌وفقه برطرف کند و این روزها دیدیم که مسئولان در حوادثی مانند متروپل و سیل بلافاصله برای مدیریت صحنه و رسیدگی به امور مردم در میدان حضور پیدا کردند.


وی خاطرنشان کرد: البته دولت به دنبال ریشه‌یابی و حل مشکلات و رفع کاستی‌هاست و با هر گونه تعلل و اهمال در انجام مسئولیت هم برخورد می شود اما برجسته کردن مشکلات در زمان وقوع یک حادثه که همه باید برای کمک به آسیب دیدگان بسیج شوند، باعث تضعیف نیروهای میدانی می شود.


حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در این نشست با قدردانی از اهتمام دولت و معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برای تعامل با مجلس گفت: با توجه به همگرایی دو قوه‌، پاسخگویی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به مکاتبات مجلس در زمان مقرر باعث تقویت هر چه بیشتر روابط و بهبود خدمت رسانی به مردم می شود.


در این نشست گزارشی از میزان مکاتبات کمیسیون اصل ۹۰ و پاسخ دستگاه های اجرایی ارائه شد و روسای کمیته های پنج‌گانه کمیسیون نیز دیدگاه‌ها، انتظارات و پیشنهادهای خود را برای تقویت تعامل و اجرای قانون بیان کردند.



Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *