دسته‌بندی نشده

خاجی با تلاش های سیاسی و اقدامات عملی از تداوم فاجعه انسانی

تهران – ایرنا – مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به ورود هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم‌ یمن، ابراز امیدواری کرد در پرتو تلاش‌های سیاسی و اقدامات عملی برای رفع محاصره، برقراری آتش بس و گفت‌وگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه روز سه شنبه در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین تحولات یمن و چگونگی حل و فصل فاجعه انسانی در این کشور با هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.


خاجی با اشاره به ورود به هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم‌ یمن، ابراز امیدواری کرد در پرتو تلاش های سیاسی و اقدامات عملی برای رفع محاصره، برقراری آتش بس و گفت‌وگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.


وی ابتکار صلحی که از سوی رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است گامی مهم دانست و تاکید کرد: در صورت تعامل مثبت با آن و داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می توان در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد گشایش برای پایان دادن به جنگ باشیم.


فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تشریح آخرین برنامه ها و اقدامات خود از جمله رایزنی های اخیر خود با گروه های مختلف یمنی در اردن و آخرین رایزنی های به عمل آورده با طرف های درگیر بحران یمن، به برنامه خود برای سفر به تهران برای تداوم رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *