دسته‌بندی نشده

شیخ زکزاکی دنیا در مقابل فاجعه یمن سکوت نکند

قم – ایرنا – رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه کشورهای مختلف  به حل موضوع یمن کمک کنند  گفت: سکوت دنیا در برابر  فاجعه در یمن، که مردم این کشور از برق، نفت، بنزین و تجهیزات پزشکی محروم هستند معنی ندارد.


 آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی روز شنبه در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن که به همت بنیاد بین‌المللی اربعین ترتیب یافت، درباره جنایت‌ها علیه مردم یمن اظهار داشت: جنگ به معنای مبارزه نظامی بین دو نیروی نظامی است، اما در یمن یک خصومت و دشمنی و جنایت جنگی علیه بشریت است.


رهبر شیعیان نیجریه ادامه داد: این همه بمباران هوایی و حمله علیه مردم معمولی، کشتن مردان و زنان و بچه‌ها در خانه‌هایشان، در جایی که کار می‌کنند یا درس می‌خوانند و حتی به اتوبوس بچه‌ها و زندان‌ها حمله می‌شود، حمله به بیمارستان‌ها و کشتن بیماران، پرستاران و دکترها به معنی جنگ نیست.


وی امارات و عربستان را نماینده ایالات متحده، انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهای غربی دانست و بیان داشت: همه این‌ها به دنبال برگرداندن رئیس جمهور مخلوع به این کشور هستند، اما واقعا نتیجه این تجارت و کشتن مردم چیست؟


شیخ زکزاکی همگان را به تفکر درباره هدف نهایی کشورهای غربی فراخواند و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد یک رئیس جمهور مخلوع را به کشوری باز گرداند و انتظار داشته باشد که مردان و زنان و بچه‌های آن کشور این فرد را قبول کند، با کشتن همه این‌ها شدنی است؟


رهبر شیعیان نیجریه با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته در لیبی، عراق و سوریه آن را شبیه جنایت‌های کنونی در یمن توصیف و تصریح کرد: کشورهای غربی همه چیز را نابود می‌کنند و این طراحی و توطئه جدیدی است که ساخته شده است که دوباره یک جنگ جهانی را به راه بیاندازند و این‌ها برای حفاظت از اسرائیل است.


او از کشورهای مختلف خواست که به حل این موضوع کمک کنند و گفت: سکوت دنیا در برابر  فاجعه در یمن، که مردم این کشور از برق، نفت، بنزین و تجهیزات پزشکی محروم هستند معنی ندارد و همه باید به حل این مشکل کمک کنند.


شیخ زکزاکی جنگ یمن را فاجعه‌ای انسانی در این کشور عنوان کرد و گفت: این مردم از خدمات درمانی هم محروم هستند، این موضوع برای جامعه امروز جهان معضل خطرناکی است، حق مردم یمن است که پاسخ دهند و واکنش نشان دهند، چون با بدترین شکل به این‌ها حمله می‌شود.


رهبر شیعیان نیجریه تنها راه مردم یمن را مقاومت دانست و گفت: امیدواریم این مساله تمام شود و پیروزی به مردم یمن برسد و نیروهای مستکبر هر چه زودتر از بین بروند./


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *