دسته‌بندی نشده

معاون وزیر امور خارجه صادرات دانش بنیان کشور در بهار امسال به

مشهد-ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات کالاهای شرکتهای دانش بنیان کشور به ۸۳۶ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که طی سال گذشته حجم صادرات کالاهای این شرکتها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.


به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، مهدی صفری که در راس هیاتی برای تبادل نظر با استاندار، مدیران و بازرگانان خراسان رضوی به مشهد سفر کرده بود در جمع اعضای اتاق بازرگانی مشهد افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و پارک های علم و فناوری به طور ویژه پیگیر توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و محصولات شرکتهای دانش بنیان است.


وی با اشاره به زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی خارجی استان خراسان رضوی با تاکید بر توسعه صادرات به کشورهای مختلف به ویژه همسایه، توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و توسعه گردشگری سلامت را مورد بررسی قرار داد.


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه به تشریح برنامه‌های کاری اقتصادی این وزارتخانه در خصوص پیگیری توسعه صادرات کالاها و تولیدات داخلی و به ویژه صدور خدمات فنی مهندسی به ویژه صادرات تولیدات شرکتهای دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست پرداخت.


صفری افزود: وزارت امورخارجه با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیر افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور است ضمن این که وزارت امورخارجه دوره‌های فشرده آموزش برای کارشناسان اقتصادی که قصد عزیمت به ماموریت و انجام فعالیت در نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور را دارند برگزار کرده است تا ضمن به روزآوری اطلاعات اقتصادی کارشناسان با سفر آنها به ۲۰ استان کشور از نزدیک با ظرفیتهای اقتصادی کشور آشنا شوند تا به محض ورود به محل ماموریت و شناسایی فرصت های اقتصادی کشور مقصد، پیگیر صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی شرکتهای ایران به کشورهای هدف باشند.


وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی و آفریقایی و آمریکای لاتین است و تمامی سفرا و روسای نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در خارج از کشور آماده ارائه خدمات به بازرگانان شرکتهای ایرانی در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی و شرکت دانش بنیان هستند و دولت سیزدهم دولت همکاری‌های اقتصادی با اولویت کشورهای همسایه و توسعه صادرات و واردات با اولویت ارزآوری است.


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه گفت: هم اکنون اولویت با افزایش مراودات ترانزیتی با کشورهای همسایه است و سیاست ما همکاری اقتصادی ۱۰۰ درصدی با افغانستان است همچنین اولویت کاری ما ارائه خدمات برای تولیدات مشترک شرکتهای دانش بنیان در خارج از کشور است.


بازرگانان شرکت کننده در این نشست نیز موضوعات و مشکلات خود را در بخشهای صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه مطرح کردند و پیگیری و مساعدت وزارت امورخارجه در روند توسعه روابط اقتصادی استان خراسان رضوی را خواستار شدند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت