دسته‌بندی نشده

نمایش های جشنواره تئاتر رضوی از تنوع موضوعی خوبی برخوردار هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی تاکید کرد: نمایش‌ها در این دوره از جشنواره از تنوع موضوعی، محتوایی و ساختاری خوبی برخوردار هستند.


کوروش زارعی، دوشنبه اول خردادماه، در آیین آغاز به کار این جشنواره در تئاتر شهر تبریز، اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز برگزار می‌شود و خدا را شاکر هستیم که امام رضا(ع) به من و شما توفیق داده‌اند تا خادم الرضا(ع) باشیم و برای سیره علمی و عملی ایشان، نمایش کار کنیم و این سیره را در صحنه برای مردم به نمایش بگذاریم.


وی ادامه داد: شرکت کنندگان و راه‌یافتگان به مرحله پایانی جشنواره، جایگاه خاصی نزد امام رضا(ع) داشته‌اند که امیدواریم تمامی هنرمندان این عرصه، قدر خود را بدانند چرا که این، توفیقی است که امام رضا(ع) و خداوند منان به شما عطا کرده است تا خدمتگزار سیره نبوی و اهل بیت (ع) باشید.


زارعی افزود: نمایش‌ها از تنوع موضوعی، محتوایی و ساختاری  بسیار خوبی برخوردار بوده و مردم و پیشکسوتان تئاتر تبریز و آذربایجان‌شرقی قطعاً از آثار هنرمندان این جشنواره لذت خواهند برد. 


وی گفت: حضور شما مهمانان را در تبریز خوشامد می‌گویم چراکه تبریز به مهمان نوازی و هنر دوستی معروف است و به همین دلیل، سه سال است که جشنواره تئاتر رضوی در این شهر برگزار می‌شود.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: از هنرمندان سراسر کشور و همچنین مسئولینی که در برگزاری این جشنواره یاری رسانده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که هنرمندان به‌عنوان ستون و عمود خیمه فرهنگ و هنر  هستند.


علی محرمی، ادامه داد: شور و اشتیاق حاکم بر روند جشنواره نشان می دهد که نبض تئاتر در استان‌ها و شهرستان‌های کشور می تپد که باید به این امر توجه ویژه ای داشت.


وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ و هنر از پیشینه ای غنی و قوی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی قطب تئاتر کشور بوده و پیشینه این استان در حوزه تئاتر بر همگان واضح است و  امسال نیز 10 جشنواره تئاتر در سطح استان برگزار خواهد شد.


محرمی، در خاتمه یادآور شد: مراسم اختتامیه جشنواره ملی تئاتر رضوی روز جمعه پنجم خردادماه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار پتروشیمی برگزار می‌شود و از تلاش و خدمات استاد مهدی لزیری، یکی از پیشکسوتان این عرصه که نزدیک به ۶۰ سال در عرصه تئاتر و تعلیم و تربیت هنرمندان خدمات ارزشمندی داشته اند، تجلیل می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *