دسته‌بندی نشده

کالاهای اساسی دپو شده در بندر امام تا ابتدای سال آینده تعیین

اهواز – ایرنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که تعیین تکلیف نشده اند گفت: امیدواریم تا پایان فروردین ماه سال آینده این کالاها تعیین تکلیف شوند.


به گزارش ایرنا سیداحسان خاندوزی روز جمعه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در ماه پایانی سال حجم کارهای گمرکی و تجاری افزایش یافته و اهمیت بیشتری پیدا می کند.


وی با بیان اینکه بخش زیادی از کالاهای اساسی و غلات از طریق بندر امام خمینی وارد و جابه جا می شود گفت: به دلیل ناکارآمدی که پیش از این وجود داشت در ماه های گذشته حجم رسوب و ماندگاری کالاها در این بندر افزایش یافت.


خاندوزی با بیان اینکه مسئولان بندر امام خمینی (ره) ، گمرک، اموال تملیکی در بازدید امروز توضیح لازم را در خصوص مسایل و مشکلات این بندر ارائه کردند تا بتوان مشکلات موجود را مرتقع کرد افزود: نسبت به ماه های گذشته تلاش خوبی برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالاها از بندرامام خمینی (ره) انجام شده و کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر ۲۸ درصد افزایش داشته و ماندگاری و رسوب کالاها ۲۲ درصد کاهش داشته است.


خاندوزی در خصوص ذرت و برنج موجود در  انبارهای بندرامام خمینی نیز گفت: از آنجا که سازمان استاندارد این کالاها را تایید نکرده است لذا دستور لازم برای سرعت بخشیدن به فرآیند معدوم سازی آنها صادر شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند ترخیص کالاهای اساسی و غلات در مقایسه با سال گذشته و ماه های قبل یک قدم پیشرفت داشته است ، اما همچنان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که تعیین تکلیف نشده است.


خاندوزی با بیان اینکه این میزان زمان ماندگاری کالا از نظر دولت قابل قبول نیست و باید روند ترخیص کالا تسریع شود اظهار داشت :بخش زیادی از کالاهای اساسی و غلات از طریق شرکت های وابسته به دستگاه های دولتی وارد می شود لذا هزینه تاخیر و ماندگاری کالاها در بنادر بر بودجه عمومی و دولت تحمیل شده که این مساله اصلا قابل قبول نیست.


به گزارش ایرنا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به خوزستان از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین روند ترخیص کالا از گمرک بندرامام بازدید کرد.


وی همچنین در این بازدید با تعدادی از رانندگان حمل ونقل کالا به صورت چهره به چهره به گفت وگو پرداخت و از نزدیک مشکلات آنها در زمینه جا به جایی کالا و انتظار در صف برای بارگیری را مورد بررسی قرار داد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه از طریق فرودگاه ماهشهر وارد خوزستان شد.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *