دسته‌بندی نشده

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سیستم های خنک کننده صنعتی امکان پذیر

ایسنا/خراسان رضوی انتشار گازهای ناشی از خنک‌کننده‌ها، تهویه مطبوع و انرژی مورد استفاده در صنعت خنک‌کننده ۷ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را تشکیل می‌دهد و انتظار داریم که این میزان سه برابر شود.


به نقل از ویفروم، با گرم شدن آب و هوا که منجر به استفاده بیشتر از تهویه مطبوع در سراسر جهان می‌شود، از  ده ها کشور از جمله چین، هند و ایالات‌متحده خواسته شده است تا به تعهدی جهانی پایبند شوند تا به کاهش حداقل ۶۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با سرمایش تا سال ۲۰۵۰ کمک کنند.


تعهد جهانی کاهش گازهای دستگاه‌های خنک‌کننده که قرار است در اجلاس آب و هوای سازمان ملل‌متحد، COP۲۸ اعلام شود، با توجه به انتظار رشد صنعت خنک‌کننده، یک درخواست سخت است.


در حال حاضر انتشار گازهای ناشی از خنک‌کننده‌ها و انرژی مورد استفاده در سرمایش حدود هفت درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود با ادامه افزایش دما تا سال ۲۰۵۰ این میزان سه برابر شود.


نتایج بررسی نشان داد که حدود سه میلیارد دستگاه تهویه مطبوع دیگر در سراسر جهان نصب خواهد شد که بیش از ۲ میلیارد دستگاه‌های فعلی است.


با توجه به اینکه اکنون دمای جهانی به‌طور متوسط ۱.۲ درجه سانتی‌گراد گرمتر از دوران ماقبل صنعتی است، جهان شاهد موج گرمای شدیدتری است. صدها میلیون نفر در دمای ۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ممکن است یک هفته در سال با گرمای مرطوب مرگباری روبرو شوند که بدون دسترسی به سیستم سرمایش، غیرقابل زنده ماندن است.


کارشناسان گفتند که دستیابی به تعهدات به سرمایه‌گذاری عمده در راه‌اندازی فناوری خنک‌کننده پایدارتر، با کمک مشوق‌های دولتی و خرید عمده نیاز دارد.


آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد که احتمالاً برای تغییر به انرژی‌های تجدیدپذیر به شبکه‌های الکتریکی نیاز خواهیم داشت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *