دسته‌بندی نشده

پنج اثر تولیدی صنایع دستی زنجان در راه دریافت مهر اصالت یونسکو


P>الناز خدایی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس پنج اثر صنایع‌دستی زنجان برای دریافت مهر اصالت یونسکو معرفی شدند که این آثار بر اساس اعلام فراخوان ارزیابی مهر اصالت بین‌المللی در سال ۲۰۲۱، آثاری که موفق به اخذ مهر اصالت ملی در سال ۱۳۹۸ شده‌اند می‌توانند در این دوره از ارزیابی که در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.


وی اضافه کرد: بر این مبنا از استان زنجان نیز پنج اثر موفق به تشکیل پرونده برای شرکت در ارزیابی دریافت مهر اصالت یونسکو ۲۰۲۱ (نشان بین‌المللی) شده‌اند که این آثار در رشته‌های صنایع‌دستی، قلم‌تراش دوتیغه، چاروق چرمی، جعبه قرآن ملیله، گردن‌آویز ملیله و قلمدان ملیله‌کاری هستند.


این مسوول ادامه داد: این نشان مهم‌ترین برنامه یونسکو در حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی است که به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و به آثار برتر صنایع‌دستی طبق معیارهای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، سازگاری با محیط‌زیست و رعایت عدالت و مسئولیت اجتماعی گواهی اعطا می‌شود.


خدایی فرد با اشاره به اینکه زمان اعلام نتایج ارزیابی بین‌المللی مهر اصالت یونسکو ۲۰۲۱، پایان سال جاری و فروردین‌سال ۱۴۰۱ است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب، معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه، بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی اعلام شده است.


وی یادآوری کرد: مقدمه معرفی آثار فاخر صنایع دستی کشور به سازمان جهانی صنایع دستی ‌دریافت نشان مرغوبیت کالا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.


به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۵۵۰ واحد فروش صنایع دستی در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۵۰۰ واحد در شهر زنجان قرار دارد.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *