دسته‌بندی نشده

تعیین تکلیف قریب الوقوع کارخانه سیمان بیارجمند در دولت

تهران- ایرنا- دومین نشست تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند امروز یکشنبه به ریاست سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در این نشست که علاوه بر استاندار سمنان و مدیرعامل کارخانه سیمان بیارجمند، نماینده مردم شاهرود در مجلس و نمایندگانی از وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان تأمین اجتماعی، بانک‌های تجارت و صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی حضور داشتند، معاون اجرایی رئیس جمهور توضیح داد: عملیات اجرایی کارخانه سیمان بیارجمند از ۱۵ سال گذشته کلید خورده و ۳۶ هزار نفر سهامدار دارد و طی این سال‌ها به لحاظ مالی با مشکلات روبه‌رو شده و تعطیل و در حال مستهلک شدن است.


مرتضوی با بیان اینکه تاکنون دو نشست برای بررسی مشکلات و تعیین وضعیت این کارخانه برگزار شده، افزود: در جلسه امروز روش‌های مختلف تأمین مالی طرح راه‌اندازی این واحد تولیدی را بررسی کردیم و ضرورت دارد با برگزاری نشستی دیگر با حضور وزیران ذی‌ربط موضوع پیگیری شود.


وی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تصمیمات مناسب برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این کارخانه، مردم منطقه بیارجمند از مواهب آن برخوردار شوند و با رونق کسب و کار و تولید، گام بلندی در جهت پیشرفت این منطقه برداشته شود.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نهمین سفر استانی خود به سمنان در آبان سال گذشته، معاون اجرایی رئیس جمهور را مأمور بررسی وضعیت و مشکلات کارخانه سیمان بیارجمند شاهرود کرد.


به گزارش ایرنا، تأمین منابع مالی عمده مسأله این کارخانه است که پیش‌تر وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر استانی رئیس جمهور به سمنان و در بازدید از این کارخانه گفته بود «با توجه به اینکه تکمیل این طرح نیازمند اعتبار قابل توجهی است، تلاش می‌کنیم یک سرمایه‌گذار برای پیوستن به طرح جذب شود».


عملیات اجرایی احداث کارخانه سیمان بیارجمند طرحی با هدف اشتغال‌زایی از ١٥ سال گذشته در زمینی به‌ مساحت هشت هکتار در منطقه کم برخوردار بخش بیارجمند شهرستان شاهرود کلید خورد و بخشی از سهامداران این کارخانه مردم بیارجمند هستند اما به دلیل مشکلات گوناگون عملیات ساخت این کارخانه چند سالی متوقف شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *