دسته‌بندی نشده

حسین یکتا اربعین نشان می دهد در نزدیکی قله هستیم

آیین بدرقه زائران اربعین، شامگاه جمعه (۳ شهریور) با حضور خانواده‌های تهرانی به‌ویژه نوجوانان زائر از میدان آزادی تهران، در قالب برنامه «محرم شهر» در حال برگزاری است.


به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم که با حضور پرشور مردم تهران برگزار شد، قاری قرآن دقایقی به قرائت قرآن پرداخت و سپس صابر خراسانی به عنوان مجری این برنامه شعرخوانی کرد.


در ادامه محمدحسین پویانفر در مدح و ستایش اهل‌بیت(ع) دقایقی را  به مداحی پرداخت.


سپس حسین یکتا – نماینده تشکل‌های مردمی در ستاد اربعین – در خصوص شهید محمدحسین فهمیده و رشادت‌های آن شهید سخن گفت و افزود: این شهید باید اینجا می‌بود و می‌دید که نوجوانان دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در میدان آزادی به دور هم جمع شده‌اند و پای کار انقلاب ایستاده‌اند.


وی ادامه داد: ای کاش شهیدان بودند و می‌دیدند که امروز به چه راحتی جوانان ما در مسیر کربلا قدم می‌گذارند، روزی نوجوانان و جوانان ما مدرسه و دانشگاه را رها کردند و به مدرسه درس‌آموزی(جبهه) رفتند و خیلی از آنها بازنگشتند ولی کوله‌باری از درس و تجربه برای ما جا گذاشتند.


نماینده تشکل‌های مردمی در ستاد اربعین، خاطرنشان کرد: خوشا به حال دانش‌آموزانی که تابستان خود را با سفر و زیارت امام حسین(ع) به پایان می‌رساند و سال تحصیلی جدیدی را شروع می‌کنند. روزگاری شهدا برای خدا به وسط میدان آمدند و نتیجه آن امثال شهید “حاج قاسم سلیمانی” شدند.


یکتا ابراز کرد: کسانی که امروز پای در مسیر اربعین می‌گذارند، نشان می‌دهند که دل‌ها آماده ظهور منجی عالم است، اباعبدالله(ع) از عاشقان‌ خود دلبری می‌کند، روزگاری در شب‌های جبهه و غروب‌های غمگین دعا می‌کردیم که روزی راه کربلا باز شود.


وی اظهار کرد: در عملیات کربلای۵ زیر آتش‌باران دشمن و نبرد نابرابر به دیواره‌های بصره نزدیک شدیم و شب‌های کربلای۵ شد شب‌های قدر. این جنگی که امروز برای فکر و ذهن ما دشمن آماده کرده است با قدم‌های ما در مسیر اربعین نشان می‌دهد که ما ستون‌کشی عملیات را انجام داده و به دیوارهای بیت‌المقدس نزدیک شده‌ایم.


نماینده تشکل‌های مردمی در ستاد اربعین، تصریح کرد: در حال نزدیک شدن به قله هستیم و خواهیم دید پرچمی از رهبر معظم انقلاب و این ملت بلند خواهد شد، پس در مسیر درست هستیم و لشگر اربعین نشان‌دهنده مسیر درست است، شلوغی امروز ما جواب شلوغی زمان گودال قتلگاه امام حسین(ع) است.


یکتا در ادامه با بیان این‌که امام حسین(ع) وسط تاریکی، نور می‌دهد و نجات خواهد داد، گفت: یک قطره خون شهدا ما هدر نرفته است و به گفته امام راحل وقتی ملت ایران و عراق در کنار هم قرار گیرند، اتفاقات خوب رقم خواهد خورد، درست است که مشکلات اقتصادی به مردم تحمیل می‌شود اما این گوشه‌ای از غم دشمن است، مردم پای انقلاب ایستاده‌اند.


وی تاکید کرد: امروز یک نهضت بزرگ رخ داده و اربعین یک تمدن است. اما هنوز سرخ‌پوست‌ها، آفریقایی‌ها، آمریکای جنوبی، آسیایی‌ها و جوانان اروپایی پای اربعین نیامده‌اند اما این اتفاقات رقم خواهد خورد.


نماینده تشکل‌های مردمی در ستاد اربعین یادآور شد: امروز پرگار خدا سر گنبد امام حسین(ع) است و در حال باز شدن است و اجتماع و اجماع جهانی در حال شکل گرفتن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *