دسته‌بندی نشده

زبونی رژیم صهیونیستی ثمره مقاومت ملت ایران است

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز نوار شکست‌های رژیم صهیونیستی با اقدامات حزب‌الله لبنان و جریان مقاومت گفت: زبونی و خواری امروز اسرائیل، ثمره مقاومت و ناشی از آموزه‌ها و الهامات مردم قهرمان ایران برای ملت‌های منطقه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی جمعه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد اظهار کرد: باید بر مردم آگاه و بصیر که با تحمل همه دشواری‌ها و مشکلات اقتصادی در مسیر حفظ پرچم علوی و حسنی و حسینی تحمل از جان خود گذشتند و شهید دادند آفرین گفت.


معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی‌های ملت در عرصه‌های مختلف نشان از این است که خداوند متعال تلاش، جهاد و فداکاری ملت ایران را بی نصیب نگذاشته است.


وی بیان داشت: دشمنان از همان ده سال پیش که تحریم‌های دشواری را علیه ملت ایران اعمال کردند انتظار داشتتند که ۶ ماه پس از تحریم مردم ایران برای مطالبه نان به خیابان بیایند اما امروز پس از گذشت سال‌ها از اعمال این تحریم‌های ظالمانه شاهد حضور گسترده مردم  در خیابان‌ها هستیم تا با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به آنها پاسخ بدهند.


معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خداوند هم پاداش این استقامت‌ها را به خوبی داده و در همه عرصه‌ها ملت ما را پیروز کرده است.


وی با بیان اینکه‌ رژیم صهیونیستی در آغاز پیدایش دست برتر در جنگ‌ها  داشت، گفت:  در سال ۱۹۶۷ میلادی وقتی پای رژیم صهیونیستی روی زمین محکم شد در ۶ روز موفق به شکست کشورهای عربی و به عقب راندن آنها شدند.


سردار نقدی با یادآوری اینکه سوریه، مصر و اردن در سال ١٩٧٣ میلادی تصمیم گرفتند انتقام آن جنگ را از رژیم صهیونسیتی  بگیرند، گفت: در آن دوران رژیم صهیونستی با کسب کمترین پیشروی‌ها توانست آنها را سرکوب کند و بخش اعظم ارتش این کشورهای عربی شکست خورند و مجبور به خروج از میدان جنگ شدند.رژیم صهیونسیتی در سال ١٩٨٢ میلادی هم  به لبنان حمله و نیمی از این کشور را تصرف کرد و بیروت را در اختیار گرفت.


نقدی عنوان داشت: این رژیم همواره روی نوار پیروزی حرکت کرده بود اما از روزی که فرزندان امیرالمومنین و خونخواهان امام حسین(ع) وارد میدان شدند و پرچم را در دست گرفتند، شکست‌های این کشور شروع شد و رژیم صهیونیستی که ادعای حاکمیت نیل تا فرات را داشت و دیوارهای بتنی در سرزمین‌هایی که اشغال کرده بود کشیده بود تا مبادا آسیب ببیند، بالاخره طعم تلخ اولین شکست‌ها را چشید.


معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: رژیم صهیونیستی از همان دوران تاکنون با حرکت حزب‌الله عقب رانده شد و تمامی عملیات‌هایشان با شکست مواجه شد. 


 وی گفت: حزب‌الله افزون بر اینکه این رژیم را بیرون راند در جنگ ٣٣ روزه نیز موفق شد این کشور را تسلیم به آتش بس کند و می‌توان گفت عظمت حزب‌الله ناشی از آموزه‌ها و الهامات مردم قهرمان ایران است.


معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران اضافه کرد: تمام این اتفاقات خوب ثمره جهاد ملت ایران بود و ملت‌های منطقه با صبر در مقاومت علیه دشمن آشنا شدند و امیدواریم پیروزی‌هایی که خداوند به ملت ایران داده با فتح بیت المقدس تکمیل شود؛ بدون شک این فتح نزدیک است.


وی با اشاره به اینکه برخی افراد تعبیری اشتباهی از بزخی فرمایش رهبری دارند گفت: برخی از فرمایشات رهبر مبنی بر نابودی اسرائیل تا ٢٥ سال دیگر تعابیر نادرستی دارند و در همین زمینه هم ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند. این در حالیست رهبری چنین فرمایشی نداشته‌اند.


نقدی یادآور شد: رژیم صهیونیستی خیلی سریع ساقط خواهد شد و نشانه‌های این پیروزی نیز آشکار است. ملت ایران امروز دشورای‌های بسیاری را متحمل شدند و بیشتر مسیر را پیموده‌اند. بدون شک ما به دستیابی به پیروزی‌های بزرگ نزدیک هستیم و  شاید تأخیر در به وقوع پیوستن این پیروزی ها برای کسب آمادگی ماست. 


وی عنوان داشت: تحقق دولت اسلامی بدون همکاری و همیاری امکان پذیر نیست و به منظور تحقق این امر مهم باید دست به دست یکدیگر بدهیم. بایستی مسیرها را برای دولت تسهیل کنیم و یک الگوی تمام عیار برای همه دنیا ارائه دهیم، در این چارچوب دستگاه قضایی بتواند موانع اجتماعی را از بین برود و  ناجا، سپاه و ارتش هم بتوانند تمام مقررات اسلامی را اجرا کنند و در نهایت دولتی بدون فساد ایجاد شود.


سردار نقدی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برای  تحقق و تشکیل دولت اسلامی، تأکید کرد و گفت: برخی معتقدند دوستی رژیم صهیونستی با امارات به معنای پیروزی و پیشروی است. در حالی که اینها نشان دهنده شکست رژیم صهیونستی و آشکار شدن و کنار رفتن پرده‌هاست تا کشورهای منطقه تکلیف خود را بدانند و دوست و دشمن خود را تشخیص دهند.


نقدی عنوان کرد: عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل حاکی از آن است که این کشورها ذاتا صهیونیست بودن. در حقیقت حمایت حاکمان برخی کشورهای عربی منطقه از فلسطین نمایشی بود و آنان در مواقع حساس از پشت خنجر خواهند زد.


معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر مردم مظلوم فلسطین متوجه شده‌اند که  فرزندان علی ابن ابی طالب (ع)، شاگردان مکتب اهل بیت(ع) و پیروان مکتب ولایت مردترین مردان هستند. وعده پیروزی اسلام که از سوی حضرت امام(ره) داده شده بود در کشورهایی از جمله غزه، عراق، سوریه، یمن کرانه باختری محقق شده و این اتفاق خوب در آینده‌ای نزدیک در فلسطین اشغالی به وقوع می‌پیوندد.


وی با اعتقاد به اینکه روز قدس روز برافراشتن پرچم عدالت خواهی است، ابراز کرد:ملت آزادی خواه و مسلمانان جهان در روز جهانی قدس همراهی و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با حضور در راهپیمایی گسترده اعلام کردند.


مردم استان فارس همگام با دیگر نقاط کشور و آزادی‌خواهان جهان جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ و در نخستین روز قدس قرن جدید، راهپیمایی گسترده در اعلام حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین برپا کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز از میدان امام حسین(ع) آغاز شد و در مسیر بلوار کریم خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهارراه پیروزی و  بلوار شهید آیت الله دستغیب(ره) ادامه یافت.
همگام با مردم، مسئولان استان همچون نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان  مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی، در حمایت از مردم مقاوم فلسطین شعار سر دادند.
محل تجمع و قرائت قطعنامه روز قدس، شبستان حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) بود.
اقامه نماز وحدت آفرین جمعه به امامت حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز پایان بخش مراسم این روز بود.


آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) به نام «روز قدس» نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *