دسته‌بندی نشده

هانگژو حال و هوای بازی های آسیایی به خود می گیرد


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>به گزارش ایرنا؛ این کمیته اعلام کرد که پوسترها تا قبل از ماه مارس میلادی، روی ۲ هزار جایگاه نصب آگهی با عناصر فرهنگی مرتبط با بازی‌ها به نمایش  گذاشته خواهد شد.


این جایگاه‌ها در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو قرار خواهند گرفت و شعار «قلب به قلب» و نماد روبه آینده را در خود جای می دهند. 



 هانگژو، حال و هوای بازی‌های آسیایی به خود می‌گیرد



پیش‌تر نیز اتوبوسی در هانگژو با پوسترهایی با مضمون بازی‌های آسیایی تزئین شده بود. حال قرار است تابلوهای نورانی و دستگاه‌های شمارش معکوس مربوط به بازی‌ها در خیابان‌های اصلی شهر نصب شوند. نرم افزاری نیز با نام هانگژو ۲۰۲۲ ساخته شده است.



 هانگژو، حال و هوای بازی‌های آسیایی به خود می‌گیرد


پوسترهای رشته‌های ورزشی، همچنین سه ربات‌ عروسک بازی‌ها با اسامی چن چن Lianlian لیان لیان، Chenchen و کونگ‌کونگ Congcong را که اردیبهشت ۹۹ رونمایی شده‌اند، به نمایش می‌گذارند.


 هانگژو، حال و هوای بازی‌های آسیایی به خود می‌گیرد


نوزدهمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی چین و در ۴۰ رشته ورزشی شامل ورزش‌های آبی (شنای آزاد، واترپلو، شنای هنری، شیرجه و شنا)، تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، قایقرانی (دراگون بوت، اسلالوم، اسپرینت)، دوچرخه‌سواری (بی ام ایکس، دوچرخه‌سواری کوهستان، جاده، پیست)، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک (ترامپولی، ریتمیک، هنری)، هندبال، هاکی، جودو، پنج‌گانه مدرن، رویینگ، راگبی هفت‌نفره، قایقرانی بادبانی، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، سه‌گانه، وزنه‌برداری، کشتی، والیبال، ورزش‌های اسکیتی (اسکیت، اسکیت‌بورد)، ورزش‌های صفحه‌ای (شطرنج چینی، شطرنج)، کریکت، جوجیتسو، کوراش، سپک‌تاکرا، ووشو، اسکواش، کبدی، بیس‌بال/سافت‌بال، کاراته و ورزش‌های صعودی در روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


هانگژو پس از پکن در سال ۱۹۹۰ و گوانگژو در سال ۲۰۱۰، سومین شهر چینی و میزبان بازی‌های آسیایی است و این رویداد برای نخستین بار با حضور ورزشکارانی از اقیانوسیه برگزار می‌شود.


تاکنون حضور ایران در ۲۶ رشته ورزشی قطعی شده است.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *